Δευτέρα 19 Απριλίου 2010

Ερώτηση βουλευτή για την παραβίαση των δικαιωμάτων των Πομάκων της Θράκης

Το γνωστό πρόβλημα που δημιούργησε η παράλογη πολιτική των ελληνικών κυβερνήσεων στην εκπαίδευση των μουσουλμανοπαίδων της Θράκης, διογκώνεται καθημερινά, αφού κυριαρχεί μία αδικαιολόγητη κυβερνητική εμμονή προς την κατεύθυνση τουρκόγλωσσης εκπαίδευσης μέσα από δημόσια σχολεία και νηπιαγωγεία.
Το θέμα ευαισθητοποίησε μερίδα του πολιτικού κόσμου και δημιούργησε σειρά εύλογων ερωτήσεων στους πολίτες, γύρω από τον διαφαινόμενο εκτουρκισμό ελλήνων μουσουλμάνων (Πομάκων) που δεν επιθυμούν να μάθουν την τουρκική, αλλά εξαναγκάζονται μέσα από τα εκπαιδευτικά προγράμματα της κυρίας Δραγώνα.
Ο βουλευτής της Ν.Δ. Αναστάσιος Καριπίδης, ευασθητοποιημένος από τις φωνές των μουσουλμάνων και θορυβημένος από την προκλητική στάση του υπουργείου Παιδείας, κατέθεσε ερώτηση στην Ελληνική Βουλή, ζητώντας να ενημερωθεί σχετικά με την παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των ελλήνων Πομάκων, που έχουν καταθέσει σειρά αιτήσεων προς την ελληνική πολιτεία και ζητούν την δημιουργία ελληνόγλωσσων νηπιαγωγείων, αλλά αγνοούνται επιδεικτικά…
Η ερώτηση του βουλευτή
KAΡΙΠΙΔΗΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ, ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ ΣΕΡΡΩΝ-Ν.Δ
Αρ.Πρ.8445-08/04/2010
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τoν Υπουργό Eξωτερικών και την Υπουργό Παιδείας
Θέμα: «Πομάκοι Ν. Ξάνθης»
Με επιστολή που έστειλαν στον Έλληνα Πρωθυπουργό και Υπουργό Εξωτερικών, Γιώργο Παπανδρέου και την Υπουργό Παιδείας, Άννα Διαμαντοπούλου, τα μέλη του Πολιτιστικού Συλλόγου Πομάκων Ν. Ξάνθης αναφέρουν μεταξύ άλλων ότι υποχρεώνονται από το επίσημο ελληνικό κράτος να μάθουν τούρκικα, μια γλώσσα που, όπως λένε δεν επιθυμούν να μάθουν γιατί δεν θα τη χρησιμοποιήσουν ποτέ, αφού πολύ απλά δεν είναι Τούρκοι. Όπως αναφέρουν στην επιστολή τους, θεωρούν ότι εδώ και δεκαετίες συντελείται σε βάρος των ανθρώπων, που έχουν το θάρρος να αυτοπροσδιορίζονται ως Πομάκοι της Ελλάδος, μία μορφωτική, γλωσσική και πολιτισμική γενοκτονία.Επειδή, με βάση τα ανωτέρω παραβιάζονται βασικά ανθρώπινα δικαιώματα των ανθρώπων αυτών, αφού οι Πομάκοι αφ’ ενός μεν στερούνται του στοιχειώδους δικαιώματός τους για εκπαίδευση στη μητρική τους γλώσσα και αφ’ ετέρου υποχρεώνονται να μάθουν μια γλώσσα εντελώς ξένη προς αυτούς,Επειδή, ο εκτουρκισμός των Πομάκων δια της γλώσσας επιδεινώνει το πρόβλημα, που αντιμετωπίζει η Ελλάδα στη Θράκη με τους εγκάθετους του εκεί προξενείου και της Άγκυρας,

Για τους λόγους αυτούς, Ερωτώνται οι κ.κ. Υπουργοί
1) Για ποιο λόγο υποχρεώνονται άνθρωποι, που δεν έχουν σχέση με την Τουρκική γλώσσα να μαθαίνουν Τουρκικά; Η υποχρέωση εκμάθησης δια της βίας μιας ξένης γλώσσας σε ανθρώπους δε συνιστά παραβίαση ανθρώπινου δικαιώματος.
2) Τι προτίθεστε να πράξετε, προκειμένου οι Πομάκοι να πάψουν να διδάσκονται με τη βία μια ξένη γλώσσα και να διδάσκονται τη μητρική τους γλώσσα, όπως οι ίδιοι επιθυμούν.
3) Με ποιο τρόπο θα αποκατασταθεί το ιστορικό λάθος, που έχει διαπράξει το ελληνικό κράτος εξομοίωσης Πομάκων με τους Τούρκους;
Ο Eρωτών Βουλευτής
Αναστάσιος Καριπίδης

Έκκληση για συμμετοχή Πανεπιστημίων σε χρηματοδοτούμενο πρόγραμμα κατάρτισης εκπαιδευτικού σχεδιασμού λειτουργίας δίγλωσσων νηπιαγωγείων.
Δεκαπέντε ημέρες πριν την ερώτηση του κυρίου Καρυπίδη, το υπουργείο Παιδείας μέσα στα πλαίσια του Επιχειρησιακού Προγράμματος που αφορά την δια βίου μάθηση, κατέθεσε πρόσκληση για υποβολή προτάσεων για την εκπαίδευση των παιδιών της μειονότητας της Θράκης, που απευθύνεται στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας περιλαμβάνει και την λειτουργία, έστω και πειραματικά,των περιζήτητων δίγλωσσων νηπιαγωγείων.Με τη Πρόσκληση (Α.Π 3380/23-03-2010) για υποβολή προτάσεων στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» για την Πράξη με τίτλο «Εκπαίδευση των παιδιών της μουσουλμανικής μειονότητας στη Θράκη» για ένταξη και χρηματοδότηση στο πλαίσιο του Άξονα Προτεραιότητας 1, καλούνται τα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας, ως Δικαιούχοι, να υποβάλουν προτάσεις, εντός τριάντα (30) ημερών από την επομένη της ημερομηνίας δημοσίευσης της Πρόσκλησης.Η δράση 3, που αφορά στην ενίσχυση και στήριξη νηπιαγωγείων, αναφέρει το σχεδιασμό και υλοποίηση πιλοτικού προγράμματος προσχολικής εκπαίδευσης σε μικρό αριθμό νηπιαγωγείων, με στόχους την αρμονική κοινωνικοποίηση των νηπίων της μειονότητας στον εκπαιδευτικό θεσμό, την γλωσσική ανάπτυξη, την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας, με τη στήριξη της μητρικής γλώσσας. Το πιλοτικό πρόγραμμα προβλέπει εκτός από τον/τη νηπιαγωγό συμμετοχή δεύτερου/ης δίγλωσσου/ης συνεργάτη/τριας, μέλους της μειονότητας με πτυχίο ελληνικού ΑΕΙ και κατά προτίμηση Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών.Στο πλαίσιο της πράξης θα αναπτυχθεί εκπαιδευτικό υλικό για την προσχολική εκπαίδευση το οποίο θα χρησιμοποιηθεί πειραματικά.

Πηγή : http://www.proxeneio-stop.org/

Δεν υπάρχουν σχόλια: