Κυριακή 23 Ιανουαρίου 2011

Προς την «ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»

ΑΠΟ: Χρήστο Κωνσταντόπουλο







ΘΕΜΑ: «ΝΟΗΜΑΤΟΑΠΟΥΣΙΑ»


(Σχόλια στο άρθρο του κ. Χρ. Γιανναρά)






Κύριε Διευθυντά


Θα επιθυμούσα να δημοσιεύσετε την επιστολή μου προς τους Αξ. κ.κ. καθηγητές Χρ. Γιανναρά, Ευθ. – Φοίβο Παναγιωτίδη, Ακαδημαϊκούς, Καθηγητές, Δασκάλους, Υπουργούς Παιδείας, Συμβούλους παιδαγωγικού ινστιτούτου κ.ά.


Η παρέμβασή μου αυτή, μέσω της επιστολής, θέλω να πιστεύω ότι, δεν διακατέχεται από εμπάθεια, αντιζηλία (προέρχομαι από άκρως τεχνοκρατικό χώρο). Η παρέμβασή μου είναι φορτισμένη από μεγάλο πόνο, παράπονο και ανησυχία … για το μέλλον αυτής της όμορφής χώρας, του απαράμιλλου και ανεπανάληπτου πνεύματος και πολιτισμού, όπως λένε … οι Ξένοι. Γι’ αυτό, αφενός δεν επιθυμώ καμία απάντηση από τους κ. κ. Γιανναρά και Παναγιωτίδη (και τους άλλους δασκάλους) αφετέρου ζητώ να με συγχωρέσουν για πιθανές υπερβολές στις εκφράσεις μου.


Επί του θέματος:


Παίρνοντας αφορμή από το άρθρο του κ. Γιανναρά με θέμα: «Ποιος θα βρεθεί να μας δικάσει» (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΥΡΙΑΚΗΣ 12 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2010), παίρνω ως σημεία αναφοράς της παρεμβάσεώς μου τους εξής σχολιασμούς: των κ.κ. καθηγητών αφορόντων το νοητικό επίπεδο του πρωθυπουργού κ. Γ.Α. Παπανδρέου.


α) «… Ξέρει ο πρωθυπουργός (Γ. Α. Παπανδρέου) ελληνικά; …».


β) «… Ο εντολοδόχος της τρόικας πρωθυπουργός Παπανδρέου άρχισε να κλείνει την λέξη «πατριώτης» σε όλες τις πτώσεις …».


γ) «… Αν η γλώσσα που παράγουμε είναι ενδεικτική της νόησής μας … αν ο εκφραστικός πλούτος υποδηλώνει ανεξαιρέτως, βάθος σκέψης και ικανότητα για συνθετική συλλογιστική ποιος θέλει στο τιμόνι (της Xώρας) κάποιον που γνωρίζει μόνο δυο πτώσεις; …».δ) «… Άνθρωπος χωρίς γλώσσα είναι άνθρωπος χωρίς σκέψη …».







Κύριε Διευθυντά,


Δεν γνωρίζω το βάθος των γλωσσικών γνώσεων που «κινήθηκαν» οι δύο καθηγητές, όπως η «λεγόμενη» περιοχή: Broca, αισθητηριακή και κινητική περιοχή του εγκεφαλικού φλοιού, το μεταιχμιακό σύστημα: Λιμπικό, θάλαμος, υποθάλαμος, αμυγδαλή του μέσου και έσου εγκεφάλου όπου λαμβάνουν χώρα οι πρωτόγονες, ζωώδεις διεργασίες των επιφωνημάτων, κραυγών, βρυχηθμών, στριγκλιών κλπ.


Εκείνο που γνωρίζω είναι το γεγονός ότι ο πρωθυπουργός κληρονόμησε ένα σωρό προβλήματα τα περισσότερα από τα οποία είναι περίεργες νοοτροπίες ιδιαιτερότητες, αλλοπρόσαλλες συμπεριφορές, κόμπλεξ και φανατικά πάθη κλπ. … κλπ. … με κορυφή του παγόβουνου: την οικονομική κρίση. Ο κ. πρωθυπουργός έχει κληρονομήσει ένα σωρό προβλήματα, των οποίων αναλογικά, την ευθύνη την έχουν όλα τα κόμματα αλλά και ο «πνευματικός» κόσμος. Τα προβλήματα αυτά δεν είναι μόνο οικονομικά· οι διαπλοκές, οι διαφθορές, οι κλεψιές, τα σκάνδαλα, τα «όποια» σκάνδαλα: από τις καταχρήσεις στην Πάντειο με την κατασπατάληση 1.500.000 ευρώ για αγορά μοκετών που θα μπορούσε να στρωθεί ολόκληρη η Συγγρού! Και την αγορά πανάκριβων αυτοκινήτων (λαμποργκίνι) με τα χρήματα του Ελληνικού Λαού· τα οικονομικά σκάνδαλα στα πανεπιστήμια (ερευνητικά προγράμματα κλπ.), τον νεποτισμό, την αρνητική γενική κατάσταση των Σχολείων, Γυμνασίων, Λυκείων, Πανεπιστημίων που έχουν καταντήσει αχούρια …!


Επίσης τα σκάνδαλα, όσα έχουν φθάσει στην επικαιρότητα· την περί (ενδό) δικαστικών, περί (ενδό) εκκλησιαστικών χώρων: βατοπεδίου, ζήμενς, υποκλοπές κ.ά. …


Όπως αναφέρουν οι κ.κ. Γιανναράς και Παναγιωτίδης: «… Ότι κανένας ως τώρα από τους έγκυρους και επιφανείς ομότεχνους ή ψυχολόγους, ψυχαναλυτές, κοινωνικούς ανθρωπολόγους, δεν τόλμησε να ψελλίσει αναφορά στο εξόφθαλμο πρόβλημα …» (της γενικότερης ανεπάρκειας του πρωθυπουργού).


Κύριε Διευθυντά,


Συμμερίζομαι τα ερωτηματικά, τις απορίες και τις εύλογες ανησυχίες των καθηγητών, καθώς επίσης και κάθε άλλου ανθρώπου με τις ίδιες ανησυχίες που αφορούν την γλωσσολογική – νοητική ικανότητα του πρωθυπουργού.


Αλήθεια, Διαλεκτική, Αντικειμενικότης … Όμως για να είμαστε αντικειμενικοί (με βάση την ενδοσκοπική, αυτοπαρατήρηση και αυτοκριτική) αναπόφευκτα ταερωτηματικά και ανησυχίες των καθηγητών απαιτείται αφενός να αντιστραφούν και αφετέρου να εισχωρήσουν και να συμπεριλάβουν τόσο αυτούς τους ίδιους που «κρίνουν» όσο και άλλους ανθρώπους (ψηφοφόρους κ.ά. …)



Αντιστροφή: Αφού ο πρωθυπουργός (αλλά και κάθε άλλος άνθρωπος όταν δεν χρησιμοποιεί την μητρική του γλώσσα· είναι αδύνατο να μην «πέσει» σε κάποια μικρά ή μεγάλα γλωσσικά λάθη … Αφού όμως, όπως διακινδυνεύσατε, το γλωσσικό πρόβλημα εισέρχεται και σε διανοητικές ανεπάρκειες· τότε αυτές οι διανοητικές ανεπάρκειες θα πρέπει αναπόφευκτα να αφορούν και αυτούς που ψήφισαν, ψηφίζουν και στηρίζουν τον κ. πρωθυπουργό!


Αναλογικά σκεπτόμενοι όσοι ψηφίζουν έναν τέτοιο άνθρωπο θα πρέπει και αυτοί οι ίδιοι να πάσχουν από τις ίδιες ή και μεγαλύτερες γλωσσο-νοητικές-ψυχολογικές και συναισθηματικές – βλάβες… Και, συνεχίζοντας την ίδια συλλογιστική, αφού η ελληνική κοινωνία επί 30~40 τόσα χρόνια ψηφίζει αυτά τα κόμματα και τους γόνους ορισμένων τζακιών, τους ίδιους σχεδόν βουλευτές κλπ. … μόνον και μόνον για να τακτοποιηθούμε δημοσιοϋπαλληλικά, και όχι, όπως θα έπρεπε, για όφελος του γενικού κοινωνικού, κρατικού και εθνικού συνόλου … ΤΟΤΕ (σχεδόν) ολόκληρη η ελληνική κοινωνία πάσχει, όχι μόνο από μικρό αλλά από μεγάλο βαθμό ψυχοπάθειας (ΑΠΕΡΑΝΤΟ ΦΡΕΝΟΚΟΜΕΙΟ …).


Τα ερωτήματα, οι ανησυχίες, οι φόβοι που αντιστρεφόμενα αφορούν τους ίδιους τους πανεπιστημιακούς, τους επιστήμονες, τους ανθρώπους γενικώς του πνεύματος είναι:


Πως εσείς οι πανεπιστημιακοί (δάσκαλοι), οι Ακαδημαϊκοί, οι σύμβουλοι παιδαγωγικού ινστιτούτου, φροντιστηριούχοι κλπ. … κ.ά. … κ.ά. … δεν προβληματίζεστε για τις αιτίες της όλης κοινωνικής ψυχοπαθολογίας (;!).


Η κρίση στην χώρα μας δεν είναι οικονομική· πρωτίστως είναι: γλωσσο-νοητικο-συναισθηματική …


Η κρίση είναι όλη αυτή η ψυχοπαθολογία που καθημερινά εισπράττουμε τόσο από αυτούς που γνωρίζουν την γλώσσα όσο και από τους άλλους …


Κύριε Διευθυντά,


Ήταν και είναι «δικές» τους, δική τους δικαιοδοσία (των κ.κ. Γιανναρά, Παναγιωτίδη και άλλων πανεπιστημιακών: ψυχολόγων, ψυχιάτρων, παιδοψυχολόγων, ψυχαναλυτών, παιδιάτρων κ.ά. …) οι έρευνες, οι μελέτες και οι λύσεις πάνω στα προβλήματα που έχουν «γονατίσει» την ελληνική κοινωνία, απότην ΒΙΑ, την ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ στους δρόμους, το έγκλημα … τα ναρκωτικά μέχρι την εγχώριση, την αποδόμηση του ελληνικού πολιτισμού και την αμφισβήτηση των κυριαρχικών δικαιωμάτων … του έθνους-κράτους …



Ήταν και είναι «δική» σας δικαιοδοσία, ευθύνη και μέλημα:


Το πρόβλημα της γλωσσικής ανεπάρκειας και λεξιπενίας των νεοελλήνων.


Της λεξιπενίας, της δυσλεξίας, της ασυναρτησίας κλπ. …


Της λειψανδρίας, της γενικής ανεπάρκειας· δηλαδή του ότι πιάσαμε πάτο σε όλους ανεξαιρέτως τους τομείς κλπ. …


Όλα αυτά τα προβλήματα ήταν και είναι δική σας δικαιοδοσία· απορρέουσα από τις επιστήμες: της φιλοσοφίας, της φιλολογίας, της ψυχολογίας, της παιδαγωγικής κλπ. … Εσείς οι πανεπιστημιακοί έπρεπε και πρέπει να ερευνήσετε για τα αίτια της βίας, της αλλοπρόσαλλης συμπεριφοράς των μαθητών, φοιτητών κ.ά. … Μη μου πείτε ότι η εμφάνιση των σχολείων και πανεπιστημίων μπορεί να συγκριθεί ακόμη και με την τελευταία «τριτοκοσμική» χώρα (;!):


Οι καταλήψεις …


Η επιθετικότητα …


Η βία …


Η αλλοπρόσαλλη συμπεριφορά των παιδιών-εφήβων-φοιτητών (νέοι τύπου: κου-κου-ρου-κου …!;).


Καταστροφή Σχολείων, Δημόσιων χώρων, Αγαλμάτων, εμπρησμοί κτηρίων, αυτοκινήτων και άλλων περιουσιών.


Ναρκωτικά, Αλκοολισμός (το κάπνισμα θεωρείται σκληρό ναρκωτικό …), σεξουαλικά προβλήματα.


Αυτοκτονίες …


Πτώχευση, αλλοίωση, παραποίηση της Γλώσσας …


Εκπόρνευση των ηθών, θεσμών, αξιών, ατομικών και κοινωνικών …


Οι ανωτέρω αρνητικές, επιθετικές, καταστροφικές και αυτοκαταστροφικές συμπεριφορές είναι όλως ενδεικτικές …


Κύριε Διευθυντά …


Οι αρθρογράφοι σας ακαδημαϊκοί, καθηγητές, πολιτικοί, δημοσιογράφοι κ.ά. … αντί να περιγράφουν … ατερμόνως να περιγράφουν (… με στείρο παραληρηματικό καταγγελτικό λόγο…) τα συμπτώματα… (τα αποτελέσματα των αιτιών) καλά θα ήταν για να αποδείξουν ότι και αυτοί οι «ίδιοι» δεν πάσχουν από νοηματο-απουσία … ναενσκήψουν στα πραγματικά προβλήματα που έχουμε εμείς οι νεοέλληνες· να εντοπίσουμε, δηλαδή, τις πραγματικές αιτίες: οι οποίες, κατά την ταπεινή μου γνώμη είναι η απόδραση των μητέρων από την γαλούχηση των βρεφών, το παρκάρισμα των παιδιών από την γέννησή τους ακόμη σε νηπιακούς, παιδικούς σταθμούς … στα φροντιστήρια … επί φροντιστηρίων· γενικώς η ψυχοπαθολογία του ΑΠΕΡΑΝΤΟΥ ΦΡΕΝΟΚΟΜΕΙΟΥ έχει την πρωταρχική αιτία ότι έχουμε «κλέψει» καρατομήσει την παιδική ηλικία των παιδιών μας … (φροντιστήρια μόνο στην χώρα μας υπάρχουν) και, μεσούσης της οικονομικής κρίσεως ουδείς μιλάει για τα αφορολόγητα των δισεκατομμυρίων που οι έλληνες σπαταλούν· και το αποτέλεσμα αρνητικό …



ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΔΕΝ ΠΑΙΖΟΥΝ … (στην Φιλανδία κάνουν μάθημα 604 ώρες ετησίως στην χώρα μας 1200 και περισσότερο συν τα φροντιστήρια …!


Έφηβοι, ενήλικες των οποίων ως παιδιά έχουμε καρατομήσει την παιδική ηλικία (τα αυθόρμητα παιχνίδια είναι φύσει (εκ της φυσιολογίας) αδύνατον να μην παρουσιάζουν αποκλίνουσες συμπεριφορές …


Η διαπαιδαγώγησις των παιδιών – εφήβων, η εγχάραξις και η διαμόρφωσις του χαρακτήρος, της προσωπικότητος, γενικώς της νοοτροπίας του νεοελλένικους –υπερκαταναλώτικους ήταν και είναι δική σας (των πανεπιστημιακών) δικαιοδοσία, ενασχόληση και ευθύνη… έγκαιρη εντόπιση – γνωμάτευση και θεραπεία (αιτίων – αιτιατών) της γενικής ψυχοπαθολογίας που έχει βυθιστεί η κοινωνία μας.


Σε τι κόσμο εγκαταλείπουμε τα παιδία μας!? (πρόβατα επί σφαγή… ), σε τι κοινωνία? Σε ποιο μέλλον? Ήταν και είναι ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΕΥΘΥΝΗ (του πνευματικού κόσμου) κ.κ. Γιανναρά, Παναγιωτίδη κ.α….

Δεν υπάρχουν σχόλια: